Thursday 27 December 2012

NUANSA HIDUPKU




Bismillahirahmannirahim.....
Alhamdulillah summa Alhamdulillah..selawat dan salam buat kekasih agung Nabi Muhammad SAW dan para sahabat..
Kehidupan adalah satu imtihan kabir buat kita..yg mana kita sendiri pon xperasan..
Ambe juga begitu..sedar sedar,ya Allah ! akhirnya ambe dah berjaya tempuh hidup selama 19tahun..
Pelbagai nuansa kehidupan dah mewarnai potret hidup ambe..apa2 pon Alhamdulillah.. J
Sekarang ambe nak k0ngsi cerita ambe di UKM..hihi,,ukm merupakan sebuah tempat yang sangat unik,sbbb ukm berada pada kawasan yang berbukit..permandangan yang indah di sulami dengan keadaan hutan yg masih terpelihara akan membuatkan kita semua akan terpana dan berfikir serta merta tntg????
Betapa indah dan agungnya ciptaan Ya Rahman !
Subhanallah ! J pada hari pertama di sana ! ambe agk terkejut sbb terpaksa banyak perlu berinteraksi dgn ar rijal..sbbnya minggu orientasi selama seminggu itu telah menyebabkan ambe satu kumpulan dgn muslimin..stiap kli ada game dan xtvt,rasa mcm nak simpankan muka kt bilik je..errkk ! nie smua gara2 xbiasa berkomnuikasi dgn ar rijal sebanyak waktu mcm tu..tp ambe gagahi jgk,dan Alhamdulillah akhirnya ambe berjaya mengatsinya dan berjaya jgk untk memberikan pendapat dan buah fikiran kpd ahli kumpulan ..oosemm snggguh detik2 tue ..


Ditakdirkan ambe dpt teman2 dari negeri sebelah pantai timur ! awl2 bnyk sngt miscommunication yg berlaku sbb xpernah berkwn dgn org sna..antar kwn tersh0mell ambe ialah kak siti,kak weda,k.lin dan k.sue(my roommate yg sngt ayu..hee)..merekalah inilah yg bersama2 ambe mula melangkah mengembara di ukm..
Mereka semua jgklah yg bnyk memberi tunjuk ajar kpda ambe..di kala sedih,merekalah penghibur,dikala gembira merekalah penambah perisa..weee~
 Dan Saat yg paling teruja bila masuk dewan kuliah..sbb sbluum nie bljr dalam kls yg kcil je,pastue xad aircond.. ^^..
Hati terus melonjak lonjak riang bila Nampak wajah pensyarah mulai masuk ke dewan kuliah..dlm hati,xsabarnya nk timba ilmu baru !!


Hari bersilih ganti,ambe yg kurus pun dah betambah chubby(tp skit je..^^)..akhirnya sekarang tibalah masa exam akhir semester satu !!
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,lapangkanlah dada kami,terangilah hati kami,dan permudahkanlah urusan kami untuk menutut ilmu ilmu yang MAHA LUAS INI..
AMEEN YA ROBB !
AWOOP AWOOP YANG MANIS ! BITTAUFIQ WAN NAJAH J
GAAMBATEE !
ALLAHU AKBAR !!
J

2 comments:

  1. hehe..terharu tgk alyaa post nama kak weda dalam ni..bersama-sama lah kita menempuhi imtihan dengan jayanya..

    ReplyDelete
  2. wink~wink~ insyaAllah ! Allah musta'an :)

    ReplyDelete